Den perfekta stormen

Jag är nog en av de få som tycker det är bra att Ryanair vinstvarnar. Det måste tyda på att eran med det extrema lågprisflyget börjar gå mot sitt slut.

”Den europeiska flygbolagssektorn upplever för närvarande en av dessa cykliska nedgångar med en risk för en ’prefekt storm’ bestående av högre oljepriser, svag konsumentefterfrågan, ett svagare pund och högre kostnader”, skriver bolaget i en kommentar.

Frågan är om detta är cykliskt som bolaget säger, eller mer av en ny verklighet. Oljan lär ju knappast bli billigare, och kommer kostnaderna att minska?

Och bloggen ”reklamombudsmannen” visar en annons från Ryanair som blivit förbjuden i Storbrittanien.

Rasande Ryanair chefer kallar Advertising Standards Authority “En grupp icke-valda, självutnämnda dumskallar” efter att de utfärdat ett förbud mot en annons från flygbolaget.

Flygbolaget vägrar dra in annonsen med en kvinna klädd i skoluniform, kort kjol med matchande slips, vit skjorta och knähöga strumpor poserar i ett klassrum och bildtexten är “Hottest back to school fares”.

Verkar inte som cheferna på Ryanair har förmåga att känna av vart vinden blåser. Inte ens den perfekta stormen.

Länk:

Ryanair vinstvarnar

0 kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vill du gå med i diskussionen?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.